Katedra Logistyki i Zarządzania Strategicznego

Kierownik Katedry:
dr hab. inż. Rafał Matwiejczuk, prof. UO

dr Agnieszka Krawczyk-Sołtys
dr Laura Płatkowska-Prokopczyk
dr Paweł Szwiec
mgr inż. Marlena Jaworska

Katedra Logistyki i Zarządzania Strategicznego została utworzona z dniem 1 października 2023 roku, w wyniku przekształceń struktury organizacyjnej Instytutu Ekonomii i Finansów Uniwersytetu Opolskiego.

Zespół Katedry Logistyki i Zarządzania Strategicznego tworzą pracownicy zatrudnieni przed 1 października 2023 roku w dwóch ówczesnych katedrach: (1) Katedrze Logistyki i Marketingu, kierowanej przez prof. zw. dra hab. Piotra Blaika, a następnie przez prof. dr hab. Sabinę Kauf oraz (2) Katedrze Organizacji i Zarządzania, którą kierowała prof. zw. dr hab. Stanisława Sokołowska.

Obecnie w Katedrze Logistyki i Zarządzania Strategicznego zatrudnionych jest pięcioro pracowników badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych:

  • dr hab. inż. Rafał Matwiejczuk, prof. UO – kierownik katedry,
  • dr Agnieszka Krawczyk-Sołtys,
  • dr Laura Płatkowska-Prokopczyk,
  • dr Paweł Szwiec,
  • mgr inż. Marlena Jaworska.

Badania realizowane w Katedrze Logistyki i Zarządzania Strategicznego obejmują przede wszystkim dwa główne obszary: (1) logistykę oraz (2) zarządzanie strategiczne. Wśród najważniejszych problemów i zagadnień badawczych realizowanych w Katedrze Logistyki i Zarządzania Strategicznego można wskazać:

  1. podstawowe wymiary współczesnej logistyki, w tym zwłaszcza koncepcji logistyki,
  2. logistyczne zarządzanie łańcuchem tworzenia wartości,
  3. logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwem,
  4. logistyczne potencjały sukcesu i przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw,
  5. strategie logistyczne przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw,
  6. modele biznesu w logistyce i zarządzaniu łańcuchami dostaw,
  7. orientację przepływową w zarządzaniu przedsiębiorstwami i łańcuchami dostaw,
  8. orientację rynkową w zarządzaniu przedsiębiorstwami i łańcuchami dostaw,
  9. przesłanki, determinanty, przejawy i skutki integracji logistyki i marketingu.
Skip to content