Katedra Marketingu i Zarządzania Łańcuchami Dostaw

Kierownik Katedry:
prof. dr hab. Sabina Kauf

dr Anna Bruska
dr inż. Iwona Pisz
dr Dorota Potwora
dr Sabina Wyrwich – Płotka
dr Natalia Boichuk

Katedra powstała w dniu 1 października 1992 r. (początkowo pod nazwą Katedry Marketingu do 1996 r., a później do 2023 r. Katedry Logistyki i Marketingu). Założycielem i kierownikiem Katedry do 2014 r. był prof. dr hab. Piotr Blaik. Od 2014 r. rolę kierownika Katedry pełni prof. dr hab. Sabina Kauf.

Pracownicy Katedry:
Aktualnie w Katedrze Marketingu i Zarządzania Łańcuchami Dostaw zatrudnionych jest sześć osób, w tym:

prof. dr hab. Sabina Kauf (Kierownik Katedry)
dr Anna Bruska
dr inż. Iwona Pisz
dr Dorota Potwora
dr Sabina Wyrwich – Płotka
dr Natalia Boichuk

Wieloletnimi pracownikami Katedry Logistyki i Marketingu byli: prof. dr hab. Piotr Blaik, dr Tadeusz Pokusa, dr Witold Potwora, dr hab. Adam Sadowski, prof. UO, dr hab. Rafał Matwiejczuk, prof. UO, mgr inż. Marlena Jaworska.

Podstawowe kierunki badań naukowych Katedry:
Badania realizowane w Katedrze koncentrują się wokół kluczowych obszarów problemowych współczesnej szeroko rozumianej logistyki i marketingu, a w szczególności:

  • podstawowych wymiarów współczesnej logistyki i zarządzania logistycznego,
  • logistycznego zarządzania łańcuchem tworzenia wartości,
  • logistycznych determinant zarządzania przedsiębiorstwem,
  • kompetencji logistyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
  • kształtowania strategii i struktur marketingu w systemie zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem,
  • determinant i przejawów integracji logistyki i marketingu,
  • logistyki i marketingu w zarządzaniu regionem,
  • zarządzania projektami logistycznymi.

 

Wśród badań przeprowadzonych w Katedrze Marketingu i Zarządzania Łańcuchami Dostaw szczególne miejsce zajmuje projekt badawczy (grant) pt. „Logistyczne determinanty zarządzania przedsiębiorstwami”, finansowany przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zrealizowany w latach 2009-2011 przez zespół w składzie: Piotr Blaik (kierownik projektu), Anna Bruska, Sabina Kauf oraz Rafał Matwiejczuk. Wyniki szeroko zakrojonych i w znacznej mierze unikalnych na polskim gruncie badań zostały opublikowane m.in. w monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne: P. Blaik, A. Bruska, S. Kauf, R. Matwiejczuk, Logistyka w systemie zarządzania przedsiębiorstwem. Relacje i kierunki zmian, PWE, Warszawa 2013.

Katedra Marketingu i Zarządzania Łańcuchami Dostaw jest współorganizatorem cyklicznej konferencji naukowej „Logistyka w naukach o zarządzaniu”, w tym głównym organizatorem konferencji w 2017 r. oraz 2022 r.

Działalność Katedry Marketingu i Zarządzania Łańcuchami Dostaw na rzecz studentów i otoczenia:
Od 2011 r. przy Katedrze funkcjonuje Międzyuczelniane Studenckie Koło Naukowe LogPoint, działalność którego opiera się na poszerzaniu wiedzy o marketingu i zarządzaniu łańcuchami dostaw wśród studentów oraz uczniów szkół ponadpodstawowych.
Link do strony Facebook

Cyklicznie organizowany jest konkurs „Od technika do logistyka”, mający charakter ogólnopolski.

Od 2017 r. wydawane jest ogólnokrajowe studenckie czasopismo naukowe Opolskie Akademickie Forum Logistyki, w którym są publikowane artykuły prezentujące tematy z zakresu nauk ekonomicznych i społecznych, a w szczególności dotyczące zarządzania, logistyki oraz łańcuchów dostaw.
Link do strony

W 2021 r. uruchomiono Bazę Wiedzy o Zarządzaniu Łańcuchami Dostaw, w której można znaleźć praktyczne informacje na temat przebiegu procesów logistycznych oraz narzędzi wspomagających zarządzanie łańcuchem dostaw.
Link do strony

Skip to content