Z ogromną przyjemnością informujemy, że jest już dostępna książka, będąca efektem projektu ReThink Finance pt. „Essential Teaching Practices in the Digital Era” (Desiderio García-Almeida, Lucas Pérez-Martín, Norberto Ramos-Calero).
Książka bada koncepcje, znaczenie i wyzwania nauczania online, wprowadzając model TPACK jako podstawowe ramy. Bada rolę sztucznej inteligencji (AI) w edukacji online i omawia neurobiologię edukacyjną. Zgłębia kwestie projektowania instrukcji, oferując zalecenia dotyczące tworzenia kursów online dostosowanych do różnych profili uczenia się. Analizuje mocne i słabe strony nauczania online, podkreślając nowe metody pedagogiczne wynikające z przejścia na naukę opartą na komputerach z wykorzystaniem systemów zarządzania nauczaniem (LMS). Podkreślając potrzebę opracowywania przez nauczycieli angażujących i dostępnych materiałów, zajmuje się takimi kwestiami, jak plagiat i znaczenie oryginalności w erze cyfrowej.
Książka ocenia również potencjalne korzyści i zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją w edukacji, podkreślając konieczność starannej kontroli treści generowanych przez sztuczną inteligencję.
Zapraszamy do lektury!
link do informacji o książce