Projekty naukowe

ReThink Finance – integrating innovative paradigms and digital technologies into financial teaching and literacy

The contextual opportunity of the current project proposal arises primarily from the stringency to substantiate and improve the digital skills and competencies (basic and advanced) of both teachers and students along with the need for training in digital teaching methods for teaching staff, following the directions given by the EU Digital Education Action Plan 2021-2027, while fostering cooperation between all stakeholders. All four partner universities have common needs in terms of improving teaching-learning processes through digital tools through the development of digital skills and competencies of teaching staff, transitioning from traditional towards innovative digital teaching practices, integrating blended learning methodologies, along with the development of new digital practices and instructional design of the curricula to accommodate digital tools.

Moreover, at an organizational level, the partner universities shall update their teaching staff on the stringencies of digitalization, generating institutional progress and innovation. Also, developing international partnerships shall generate additional multiplying effects and future common demarches and projects. In addition, the partner universities and their communities would benefit from updating the current formal curriculum to better accommodate digital skills and a better correlation with the current labor market needs as well as training future generations of students in a progressive manner.

Furthermore, in our demarches, through the intensive teacher training program, considering the first target group’s needs, our project seeks to build and improve digital skills and competencies of teaching staff, to ameliorate its individual adaptability to new stringencies of digitalization, consolidating lifelong learning capabilities and generating a better correlation between instructional demarches and current context’s needs. Consequently, the entirety of the teaching and learning processes shall benefit from the project results for years to come. Also, transferring knowledge from the field of neurofinance research to the applied and digitalized instructional activities, to develop relevant skills for students in accordance with the current labor market needs of the financial field.

Link do strony internetowej projektu

Projekt “Miasto 4.0” – Przyszłość Smart Cities finansowany ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach projektu Nauka dla Społeczeństwa

Zespół pracowników Katedry Marketingu i Zarządzania Łańcuchami Dostaw pozyskał środki z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu Nauka dla Społeczeństwa na opracowanie pakietu rozwiązań wspierających rozwój smart cities (umowa nr NdS-II/SP/0454/2023/01).

Projekt umożliwi sformułowanie uniwersalnego modelu dojrzałości Miasta 4.0, którego funkcjonowanie wspierają technologie znane z koncepcji Industry 4.0. Obok narzędzi pozwalających na kompleksową ocenę dojrzałości konkretnego miasta ze względu na jego zaawansowanie technologiczne i zbudowanie na tej podstawie rankingu miast, w pakiecie znajdzie się także mapa drogowa dla władz samorządowych. Umożliwi ona wypracowanie strategicznych kierunków rozwoju miasta z uwzględnieniem potrzeb mieszkańców.

Realizacja projektu zakłada bliską współpracę między podmiotami szkolnictwa wyższego i jednostkami samorządu terytorialnego. Dzięki niej możliwe będzie przenoszenie gromadzonej wiedzy do praktyki. Smart city jako koncepcja promująca zrównoważony rozwój przyczynia się do poprawy jakości życia mieszkańców, a zastosowania Industry 4.0 wspierają poszczególne obszary funkcjonowania miasta ułatwiając pracę samorządom lokalnym.

Projekt zaplanowany został na 36 miesięcy, a w skład zespołu badawczego pod kierownictwem prof. Sabiny Kauf wchodzą dr Nataliia Boichuk, dr Anna Bruska, dr inż. Iwona Pisz, dr Agnieszka Tłuczak i dr Sabina Wyrwich-Płotka.

Skip to content